Första dagen, bio och en galen taxichaufför - SOFIE
Hej Allihopa!

Jag tänkte också skriva ihop ett litet inlägg om första dagen här i Bangalore, eller Bengaluru som staden också kallas.

Jag hade den stora turen att få bo hos en supermysig familj som bor bara en liten bit från flygplatsen - vilket betyder typ 20 minuter men här verkar det inte vara någonting alls. Så även om vi landade sent inatt så kom vi hem ganska fort. Efter en liten skål med flingor däckade vi allihop - förståeligt med tanke på att klockan var ungefär 4.30 här.

Som Julia också sa tog vi en lång sovmorgon och vi gick inte upp förrän runt 12 och sen hängde vi egentligen bara runt hemma i några timmar innan vi mötte upp Julia och Sharvari för bion.

Till bion åkte vi med världens galnaste taxichaufför. Det tillsammans med den kaosartade trafiken här gjorde det till en en minst sagt speciell upplevelse. Mest andas och go with it även om jag måste erkänna att jag var tvungen att hålla i mig mer än ett par gånger.

Jag är än inte redo att överge mina bestick (tydligen använder man inte det här när man äter hemma) men vänta ett par dagar så kanske det kommer det med.

Imorgon är det lunch med eleverna från Östra men annars får vi väl se vad som händer.

Håller er uppdaterade!

Kram Sofie