Framme i Bangalore - JULIA

Hej bloggen!

Vi är äntligen framme i Bangalore! Vi landade cirka 02.00 inatt lokal tid (alltså 21.30 hos er i Sverige, 4,5 timmars tidsskillnad) efter en lång resa med mellanlandning på Frankfurts flygplats. Väl på flygplatsen i Bangalore möttes jag, Sofie, våra lärare och våra vänner från Östra av våra värdfamiljer, flera av värdfamiljernas vänner samt folk från skolan i Bangalore.

Idag fick jag en lång sovmorgon innan det var dags för frukost. Efter frukost åkte jag och Sharvari (tjejen jag bor hos) till en galleria här i trakten där vi kollade i några affärer och åt lunch. Senare mötte vi upp Sofie och hennes värd och tillsammans gick vi på bio och såg filmen Lion. Såååå fin film och ett stort plus var att sätena i biografen gick att luta bakåt. Efter bion gick vi runt på en marknad och åt en speciell indisk glass (sorry Aisha) innan vi begav oss hemåt. Vi har alla varit lite småtrötta hela dagen pga resan och jetlag, så det har varit skönt att ta det lite lugnt.
Nu har jag precis ätit en traditionell indisk gryta, indiskt bröd och ris till middag med min host family och det börjar bli dags för läggdags.
Vi hörs!
Julia

#1 - Anonym

Mycket vackra färger på maten.
Vilket fint mottagande ni fick på flygplatsen.