"I am very proud of her" - JULIA

Idag var vi på ett lunchparty som anordnats för oss svenskar. Det var jag, Sofie, våra lärare, de sex eleverna från Östra Real, deras lärare, alla våra host families samt indiska lärare. Så fint verkligen. I Indien är det ganska vanligt att äta vegetariskt och eftersom jag själv är vego så passar det perfekt. Idag på lunchpartyt så åt vi buffé och mamman i familjen jag bor hos var väldigt mån om att jag inte skulle råka äta kött. När jag plockat klart så pekade hon på min tallrik och sa till alla andra "look at my girl, she is all vegetarian, I am very proud of her". Haha, fint ändå.


Efter lunchen gick alla tjejerna på stan och kollade i butiker, shoppade och åt glass. Vi åkte även "auto" vilket är en som en liten taxi med öppna sidor. Det var en gaaalen men väldigt kul upplevelse, trafiken här är någonting alldeles extra, haha.

Middag hemma hos värdfamiljen och nu dags för sömn. Imorgon taggar vi skola!!!

Kram Julia


#1 - Anonym

Så underbara upplevelser ni verkar ha 😍

#2 - Anonym

Så bra att de ordnar vegetarisk mat åt dig 😍

#3 - Anonym

Spännande att få höra om skolan 👍

#4 - Anonym

Verkar ju vara ett suveränt transportmedel, "Auto", hur många passagerare får plats???

Svar: Ja, de är supersmarta! Fungerar hur bra som helst. Egentligen får det plats tre (medelstora) vuxna - men om du vill få plats med fler kan verkar det som du kan klämma in så många du vill. Det mesta jag har sett är dock fem, men då var det trångt. ;)
juliaochsofieiindien.blogg.se