"I love you sister" - JULIA

Hi bloggis


Idag började dagen med lektioner med våra indiska vänner, påföljt av en skön solstund på konstgräsplanen. En av lektionerna vi deltog på var "cooking class" och som ni hör på namnet så lagade vi under den lektionen mat! En speciell indisk kycklingrätt stod på schemat och en cottage cheeserätt till vegosarna. Till detta lagade vi ett indiskt potatistillbehör samt så fick varje person baka tre indiska bröd var. Så himla gott.

På eftermiddagen var det dags att ännu en gång besöka en skola för yngre barn som har det tufft i samhället. Det var magiskt. Barnen hade sån energi, vi dansade, målade, lyssnade och sjöng till indisk musik, tog bilder och åt choklad. "Hi sister" sa barnen när jag klev in i klassrummet. "I love you sister" sa dem när jag klev ut. Var så nära till tårar, helt underbara kids.

Efter skolan åkte jag och Sofie hem till "mig" där vi fick mellis, varpå vi begav oss med familjens chaufför till en shoppingmall. Väl där strosade vi runt och vi båda fyndade lite fina saker. Nu ikväll har vi välkomnat Sharvaris syster som rest hit från Bombay för att träffa mig (ja, jag är oerhört hedrad) och för att umgås med oss i helgen. Vi ska nämligen iväg på en liten trip Lör-Sön, så spännande!

Nu ligger jag och Sofie bredvid varandra och bloggar lite och ikväll har vi sleepover.
Vi hörs, ta hand om er, kram.

Julia

#1 - Anonym

Verkar finnas mycket god vegetarisk mat 👍