Kackerlacksincidenten - JULIA

Ja, som ni läste på rubriken har jag stött på min första kackerlacka under resan. Jag är så otroligt rädd för sådana små krabater. Den dök upp när jag var inne i badrummet och den bestämde sig för att lägga sig mellan mig och dörren ut. Detta resulterade i att jag under en halvtimma stod på badkarskanten och sprutade vatten och kastade soptunnor med mera. Blev en sen läggdags på grund av det oväntade mötet, hahaha.


Igår iallafall, vi vaknade i vanlig tid och tog skolbussen mot Mallya Aditi. Väl där utforskade vi skolan ytterligare, vi fann bland annat att de har en helt egen swimmingpool på skolan!!! Därefter började dagens aktivitet: BANGALORE TOUR.

Alla svenska elever och lärare fick en guidad tur runt vackra Bangalore, vi tog oss runt med buss och stannade på vissa ställen och promenerade. Vi besökte tempel, gamla stan, gick i parker, tog selfies med några random indier, åt picknick i en park med mera med mera. Så himla fin dag och vädret var på topp.

(Som Sofie säger så blir planen om att medvetet missa planet tillbaka till Sverige allt mer aktuell varje dag)

Efter Bangalore tour begav vi oss till Business Swedens kontor för ett studiebesök och en liten föreläsning. Business Sweden är ett företag som finns över nästan hela världen, som bland annat hjälper svenska företag att etablera sig utomlands. Det var en väldigt lärorik och intressant eftermiddag, och dem bjöd på donuts!

På kvällen åkte jag och min värdmamma till en galleria där vi shoppade loss och åt middag. Shoppingen här är så rolig och så billig! Här i Indien är det helt normalt att strosa i gallerior tills klockan blir 22, och det var precis det vi gjorde. Så mysigt.

När vi kom hem kröp jag snabbt till kojs. Här kommer lite najs pics!

#1 - Anonym

Kanske man bör ha högklackat även in the bathroom med tanke på eventuella småkryp?? Bra jobbat med papperskorgen!