Sjätte dagen, filosofi, skolbesök och bollywooddans - SOFIE

Hej!

 

Okeej, heh då kör vi! Ny dag , nya saker.

 

Skola idag alltså. Haft "socail studies", "political history", "physics" och "global studies"(minns inte exakt vad det sista ämnet hette). Är för lat för att översätta och jag tror ni vet vad det betyder i alla fall. Bäst var den första lektion (social studies). Deras lektioner här är mer filosofiska och man tänker och diskuterar saker på ett djupare plan här än vad vi brukar göra på våra lektioner. Det kan bero på de ämnena jag läser, det finns inte så mycket filosofiska tankar i matte liksom, men uppskattar verkligen att få höra hur andra människor funderar och hur de tolka saker.

På de två sista blocken, efter lunch alltså, åkte vi en liten bit bort till en annan skola. Barnen som går på den skolan kommer från familjer som inte har det lika bra ställt. Elever från Aditi kommer till deras skola då och då och lär dem till exempel engelska. Det var underbart att se hur glada alla barn blev när vi kom.

Efter skolan samlades vi alla hemma hos Tara (en annan indisk tjej som också är värdfamilj) och fick lära oss dansa riktig bollywooddans. Det var svårt att komma ihåg alla steg, men det var superroligt. Verkar som vi ska uppträda med dansen sen också - hoppas bara det var snack heh. 

Jag är supertrött (känns som jag säger det varje kväll) så ska försöka gå och lägga mig. Ledsen för att det inte blev så utförligt idag. Ska försöka bättra mig tills imorgon. 

 

Ha det super!

 

Kramar från Sofie