Dans, svett och skratt - JULIA

Godkväll kära bloggläsare!


Idag började min dag som vanligt med skolbussen. Väl i skolan deltog vi på några olika lektioner, varav en var en otroligt intressant sociologilektion. Efter lektionerna satte vi oss först i solen på gräsplanen och chillade, och sedan spelade jag fotboll med massor av elever i en galen värme. Det var nästan svårt att andas och vi droppade verkligen av svett.

Vid lunch åkte vi iväg ett tjugotal elever, både svenska och indiska, för att besöka en community school. På skolan vi besökte går barn som inte har det så gott ställt i samhället. Eleverna på Mallya Aditi åker dit ett gäng en gång i veckan och lär barnen engelska och andra viktiga ämnen. Barnen dansade och sjöng för oss på engelska och sedan lekte vi lekar och åt choklad. Jäääklar vad många nya fina bästisar jag fick där och jäklar vad berörd jag blev av dem. Världens finaste kids.

Efter skolan åkte jag och några andra tjejer till Bangalore club där några av oss tog ett dopp i poolen. Därefter begav vi oss hem till en av de indiska tjejerna där det var dags för... BOLLYWOODDANS! Så. Himla. Kul. Vi dansade uppe på en terass i flera timmar och i princip alla elever (vi svenska elever och våra värdar) var där. Så fint.

Nu är jag helt galet trött och tänker gå och lägga mig genast när jag publicerat detta. Hoppas allt är bra med er vilka ni än nu är och var ni nu än befinner er.

Här kommer en bild från sociologilektionen, en bild på mig när jag njuter av solen, en bild på poolen på Bangalore club, en bild på mig, Sofie och våra bästisar och två bilder från när vi dansade Bollywood.

Kram Julia 

#1 - Anonym

Vilka upplevelser för er❤️
Fantastiskt helt enkelt.