Sjunde dagen, solsting och fler skolbesök - SOFIE
Tjabba! 
 
Är väl inte riktigt en grej längre men får vara det just idag. 
 
Imorgon ska vi iväg (måste upp kl 5 uhh) till en "elephant camp". Ingen aning om vad det innebär men sålänge vi får se elefanter är jag så sjukt lycklig. Men eftersom vi ska upp så tidigt försöker jag skriva lite snabbare, ledsen  om det blir några konstiga meningar eller liknande.
 
Idag har jag haft matte och kemi. Dessutom har vi fått lära oss laga mat och besökt ännu en annan skola. 
 
Jag vågar knappt erkänna det här, men mattelektionen idag fick mig konstigt nog att sakna min matte lite. Jag blev liksom taggad på mattelektion - kanske fått solsting eller något. 
Kemilektionen var också kul, precis som alla andra lektioner så älskade jag läraren. Alla lärare här är underbara! Det han pratade om var också helt okej, vi jobbade med samma sak precis innan jag åkte så det var bra repetition. 
 
Det är roligt att se att trots att vi nästan bor på olika sidor av jorden så lär vi oss fortfarande samma saker. Trots att det är så längt borta är det samma. Jag tycker att det på något udda vis känns som det knyter oss samman. Haha flummigt men ändå. 
 
Skolan vi besökte idag var privat, till skillnsd från den statliga vi besökte igår. Föräldrarna måste betala för att barnen ska få gå här - men den är fortfarande för barn vars familjer inte har så mycket. Precis som igår var det underbart hur glada det blev när eleverna från Aditi kom och hur gärna de ville visa oss vad de lärt sig. 
 
Bäst var när en flicka kom fram och frågade "Can we take a selfie?". Jaa, det är klart!! Fantastiskt! 
 
Ikväll bor jag med Julia.  Achintyaa har en släkting som blivit sjuk så hon kan inte följa med till campen som det var planerat, eftersom vi ska iväg så tidigt var det enklare att jag sov här. Därför fick jag pröva åka skolbuss för första gången så det var ju roligt, även om inte bussresan var det. Skiit vad långt bort från skolan de bor! 
 
Jaa det var väl typ det. Måste hinna sova också så det får räcka där. 
 
Jag vet inte om vi kommer ha internet dit vi ska så kanske inte blir någon uppdatering förrän om någon dag - men ni lär ju märka hur det blir. 
 
Ha det bra och sov gott! 
 
Kram Sofie